Så här går det till att beställa

Nedan följer en genomgång om hur en beställning går till:

1. Välj den eller de produkter som du önskar beställa.
Detta gör du genom att klicka dig runt bland våra olika kategorier och produkter eller genom att söka efter den produkt du önskar i vår sökruta.

2. Läs på om produkten/produkterna
När du hittat den eller de produkter som du söker, så klickar du på produkten för att få mer information om t.ex. pris och färg, minsta antal. Har du någon kompletterande fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via mail, profil@specialdesign.com eller på tel. 031-491810

3. Beställning
När du bestämt dig för vilken produkt du önskar så finns det två alternativ:

Alternativ 1 - Beställ här på hemsidan
På varje produkt finns två alternativ, antingen kan ni be om prisuppgift ? Fråga oss? eller lägga en beställning direkt. Välj det som passar dig och fyll i formuläret så noga som möjligt. Observera du får alltid en skriftlig offert via email och ett digitalt korrektur. Ordern är aktiverad först efter godkänt korrektur och ordererkännade!!

Alternativ 2 - Mail
Skicka ett mail med din order till info@specialdesign.com Vi behöver då följande information:

Kontaktperson med telefonnummer
Organisationsnummer
Leverans- och faktureringsadress
Produktens namn
Färg på produkten
Antal
Färg på tryck/brodyr
Logotype/Original
Eventuell deadline


4. Orderbekräftelse och korrektur skickas via mail.
Vi återkommer normalt samma dag med en orderbekräftelse. Om ert företag inte handlat av oss sedan tidigare kommer vi nu att skapa ett nytt konto med ett unikt inlogg till Mina Sidor. Vi återkommer alltid med en bekräftelse samt en digital skiss på produkten med ert tryck på. Om priset och tryckets placering stämmer godkänner ni korrekturet per mail. Var alltid noga med att studera både orderbekräftelse och korrektur för att undvika onödiga fel.

5. Leverans
Sker normalt 1-3 veckor efter lagd beställning.

6. Betalning
Vid godkänd kreditprövning sker betalning mot faktura som kommer separat per post alternativt per email om så önskas. Betalningstiden är normalt 30 dagar och betalning sker till vårt bankgiro.

När man ska märka en produkt eller ett plagg så använder man olika tekniker beroende på produktens form och material.

Screentryck

Den vanligaste och äldsta metoden för tryck på främst textil såsom t-shirts, piké, hoodies, jackor men även på väskor och andra mjuka material. Ekonomiskt framförallt vid större volymer. Begränsad yta på plaggen att arbeta med ca 40x40 cm

Transfer

Med denna metod trycker man logon/texter på en ?bärare? som man sen värmer på med en transferpress på främst textil såsom kläder, väskor och kepsar. En metod som passar utmärkt på svårtryckta plagg och är en mycket flexibel lösning.

Brodyr

Brodyr används i huvudsak på textil och då är även väskor inräknade. Det blir en exklusivare känsla och märkningen blir lite mer en del av plagget. Rekommenderas dock inte på för tunna plagg såsom t-shirts och tunna pikétröjor.

Digitaltryck

Digitaltryck har kommit starkt de senaste åren. Detta kan göras både på hårda produkter och på textil. Detta är att rekommendera om man vill ha flerfärgstryck vid lite mindre volymer eller om man vill ha speciella effekter såsom skuggningar etc. Vanlig metod på t.ex. telefonskal, isskrapor, usbminnen etc.

Tampotryck

Detta används i huvudsak på lite mindre och hårda produkter såsom pennor, golfbollar, usbminnen, powerbanks, nyckelringar, kundvagnspoletter, reflexer etc.

Lasergravyr

Lasergravyr användes från början mest på glas-, metall- läder- eller träprodukter där man ville få en lite exklusivare och diskretare märkning på produkterna. Numera används det även på textil såsom softshelljackor för en lite tuffare och diskretare återgivning. Det kan dock användas på väldigt många andra material med väldigt snyggt resultat.Text

Köp & leveransvilkorvillkor

LEVERANSVILLKOR
Specialdesign AB levererar varor med företagspaket till angiven leveransadress. Köparen ansvarar för att de uppgett korrekt adress och att adressen är bemannad under arbetstid. Leverans sker vardagar 09.00-17.00 om inget annat överenskommet.
KUNDENS ANSVAR
Specialdesign AB översänder alltid korrektur för köparen att godkänna innan order är bindande. Det är köparens ansvar att upptäcka eventuella fel i korrekturen och påpeka dem till Specialdesign AB innan produktion inleds. Specialdesign AB ansvarar ej för fel som inte är korrigerade.
REKLAMATION
Vid leverans av felaktiga varor ber vi dig kontakta Specialdesign AB omedelbart.
ÅNGERRÄTT
Specialdesign AB tillämpar ingen ångerrätt då samtliga varor produceras specifikt för köparen vilket innebär att alla ordrar alltid är bindande. Vi försöker dock alltid tillgodose kundens önskemål och förhandlar med fabrik, tryckeri eller leverantör. Specialdesign AB debiterar samtliga kostnader som uppkommit.
PRISER
Samtliga priser på Specialdesign.se är angivna exklusive moms i svenska kronor. Fraktkostnad tillkommer.
BETALNINGSVILLKOR
Betalning sker mot faktura 30 dagar, för privatperson sker betalning mot förskottsfaktura. Specialdesign AB gör en kreditbedömning vid första beställning. Förskottsbetalning kan krävas i de fall där kund har låg kreditvärdighet.

Vid sen betalning debiteras dörjsmålsränta om 10%. I de fall en påminnelsefaktura skickas ut debiteras köparen 45 kr i påminnelseavgift. Produkterna tillhör Specialdesign AB fram tills det att full betalning erlagts för de beställda produkterna.

GDPR

Vi vill med detta mail informera dig om att vi nu förbättrar vår hantering av personuppgifter ytterligare i enlighet med den högre standarden för personuppgiftsskydd som introduceras med den nya Europeiska dataskyddslagen den 25 maj, mer känd som General Data Protection Regulation (GDPR).
Det är viktigt för oss på Specialdesign AB att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den data som vi sparar hos oss.
Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vi behandlar inte fler personuppgifter än vad som behövs för våra ändamål.
De personuppgifter vi behandlar är:
v Namn
v Företag
v E-postadress
v Telefonnummer och adress till arbete
v Titel

Vi behandlar dessa uppgifter i vårt kundregister samt/alternativt för utskick av nyhetsbrev, kampanjblad och annan typ av marknadsföring.
Den nya lagen innebär att du som kund har ett antal rättigheter. Du har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad om dig samt möjlighet att stoppa utskick.
Vi på Specialdesign AB har även skyldighet att rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.
Du kan alltid tacka nej till vidare kommunikation som vi skickar dig.
Du är alltid välkommen att kontakta oss på 031-491810 eller profil@Specialdesign.com om du vill ha mer information.


Miljö

Miljö- & Etikpolicy

Specialdesigns policy är att nå en miljömässigt, långsiktig och uthållig lönsamhet
Specialdesigns tjänster / produkter skall vara miljömässigt godtagbara
Specialdesign och dess underleverantörer ska arbeta efter statuterna i artikel 32 i FN:s barnkonvention
Specialdesigns insatser styrs av myndighetskrav, kundkrav affärsmässiga krav på vad som är tekniskt möjligt, ekonomiskt rimligt och ekologiskt motiverat
Ansvar
VD har det övergripande ansvaret för miljö- och etikfrågorna, och tillser att upprättad miljöpolicy följes
Vi åtar oss att följa miljölagstiftningen och andra krav
All personal skall visa ett personligt ansvar och delta i det dagliga arbetet och vara involverade i förbättringsarbetet
Utveckling
Vid utveckling av nya metoder, ny teknik inom våra verksamhetsområden skall miljöaspekterna beaktas och möjlighet till återvinning
Miljöarbetet skall inriktas för ständiga miljöförbättringar minimering av materiell förbrukning, för förebyggande av förorening

Inköp
Leverantörer ska visa att dom följer FN:s uppsatta mål i barnkonventionens artikel 32
Miljö- och etikfrågorna skall beaktas vid planering av förändringar i verksamheten. Material som innebär mindre miljöpåverkan skall prioriteras framför i övrigt likvärdiga alternativ

Information
All information runtomkring miljöfrågorna företaget skall kännetecknas av öppenhet och saklighet
Vi skall regelbundet kontrollera efterlevnad av denna Miljö- och Etikpolicy.